yerba mate na odchudzanie

Odchudzanie to długotrwały proces. Nie da się schudnąć z dnia na dzień. Według badań najlepiej jest chudnąć maksymalnie 1 kilogram tygodniowo. Zminimalizuje to ryzyko wystąpienia efektu jojo, czyli przybrania większej wagi, niż była przed odchudzaniem. W odchudzaniu najważniejsze są trzy zasady, a są nimi trening siłowy i cardio, dieta, oraz wytrwałość. Ta ostatnia często przysparza nam najwięcej problemów. Chcielibyśmy szybkich efektów, a gdy tak się nie dzieje, tracimy motywację, i z czasem wracamy do złych nawyków. Jednak są sposoby na przyspieszenie procesu zrzucania zbędnych kilogramów.

Co wspomaga odchudzanie?

Podstawą w odchudzaniu jest dieta. To, głównie, dzięki niej chudniemy. Wbrew pozorom dieta to nie głodówki po 1000 kcal na dobę. Taka ilość nie jest wystarczająca dla naszego organizmu do podtrzymania podstawowych funkcji życiowych. W związku z tym nasz organizm będzie odkładał wszystkie spożyte kalorie na zapas, w postaci tłuszczu. Powinniśmy obliczyć naszą podstawową i całkowitą przemianę materii. W internecie są dostępne gotowe, darmowe kalkulatory online, które za nas wszystko obliczą. Wystarczy wpisać wzrost, wiek, wagę i wybrać współczynnik aktywności. Wszystko jest tam wyjaśnione, krok po kroku. Od otrzymanej wartości całkowitej przemiany materii odejmij 500 kcal. Tym sposobem będziesz chudnąć około 0,5 kilograma na tydzień. Twój organizm będzie uzupełniał brakujące kalorie, i będzie spalał tłuszcz, aby pozyskać energię.

W liczeniu kalorii przydatna będzie aplikacja na telefon. Obecnie mamy wybór kilkunastu dobrych aplikacji do liczenia kalorii. Przeczytaj opinie na ich temat, wypróbuj je, i wybierz tą, która najbardziej ci odpowiada. Tego typu aplikacje pomagają w odchudzaniu, ponieważ nie tylko liczą kalorie, ale również, po połączeniu ich z innymi aplikacjami, mogą liczyć spalone kalorie.

Wspomagające w odchudzaniu są ćwiczenia, zarówno te siłowe, jak i cardio. Dzięki tym pierwszym budujemy mięśnie, a co za tym idzie, nasz organizm potrzebuje więcej energii, czyli spalamy więcej kalorii. Natomiast ćwiczenia cardio są typowe w odchudzaniu. Zaletą jest prostota ich wykonywania. Każdy umie biegać, robić pajacyki, skakać na skakance lub jeździć na rowerze. Aby te ćwiczenia były efektywne należy je wykonywać przynajmniej 30-40 minut. Ułóż sobie plan treningowy dostosowany do siebie. Treningi wykonuj 3-4 razy w tygodniu. Dwa razy możesz wykonywać cardio, a resztę to treningi siłowe.

Woda jest pomocna w odchudzaniu. Wbrew pozorom woda nie tylko jest nam potrzebna do życia, ale również może być pomocna w trzymaniu diety. Należy pić 2-3 litry wody dziennie. Do każdego posiłku pijmy szklankę wody, i dzięki temu będziemy czuć się bardziej syci. Po przebudzeniu wypij szklankę wody z sokiem z cytryny. Przyspieszy to metabolizm na cały dzień.

Kolejna sprawa to błonnik. Powinno się go spożywać od 25 do 40 gramów dziennie, pod różnymi postaciami. Błonnik w proszku możemy dodawać do płatków, i jogurtów. Dobrym źródłem błonnika jest siemię lniane. Możemy to kupić w postaci całych nasion, lub zmielony. Ten pierwszy rodzaj można zmielić w młynku do kawy, lub gotować na małym ogniu do momentu, gdy brązowa łupina oddzielić się od ziarna. Gotowy kleik należy przecedzić przez sitko, i gotowe. Można wypić przed posiłkiem, lub między posiłkami. Powoduje to zmniejszenie uczucia głodu i zapycha żołądek. Len mielony wystarczy zalać wrzątkiem i poczekać, aż zrobi się coś w rodzaju śluzu. Możesz dolać soku owocowego, lub wypić samo. Siemię lniane możesz dodać również do płatków i jogurtów. Działa podobnie do błonnika, ale dodatkowo zawiera białko i witaminy.

Kolejną rzeczą pomagająca w odchudzaniu są naturalne termogeniki. Są to substancje przyspieszające spalanie tłuszczu w organizmie. Nie kupuj tabletek z niepewnych źródeł. W zwykłym spożywczym sklepie możemy kupić naturalne suplementy spalające tłuszcz. Należą do nich przede wszystkim ostre przyprawy. Przykładowo może to być cynamon, pieprz, imbir, chilli, oraz czosnek.

Warto zaopatrzyć się w herbatki ziołowe na odchudzanie. Jest wiele mieszanek. Jedne pomagają w spalaniu tłuszczu, inne przyspieszają trawienie, a kolejne zmniejszają łaknienie.

Najlepszy wspomagacz w odchudzaniu to druga osoba. Warto znaleźć kogoś, kto również chce schudnąć. Dodaje to energii, i zwiększa naszą motywację. Z tą osobą możemy wspólnie ćwiczyć, dzielić się przepisami dietetycznymi, lub porównywać między sobą efekty. Druga osoba to najlepsza motywacja. Wrazie, gdy stracimy zapał do pracy, może przypomnieć nam, dlaczego to robimy, lub podnieść nas na duchu.

Jak widzisz jest wiele wspomagaczy odchudzania. Jedne bardziej wymagające, a inne mniej. Wybierz te, które są dla ciebie najlepsze. Próbuj, testuj, sprawdzaj, aż w końcu znajdziesz to co najlepiej działa na ciebie. Pamiętaj, że najważniejsza jest motywacja do treningu i trzymania diety. Najważniejsze jest wiara w siebie i w swoje możliwości, oraz w to że możesz zmienić swój wygląd. Nigdy nie poddawaj się w dążeniu do idealnej sylwetki. Uwierz mi, że jeśli dotrwasz do celu, i osiągniesz wymarzoną sylwetkę, poprawi się twój komfort życia. Dzięki upragnionej sylwetce będziemy pewni siebie i szczęśliwsi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here