Sposoby na odchudzanie

W Internecie można spotkać bardzo dużo różnych informacji na temat tego, co należy robić, by skuteczni chudnąć. Sporo tych porad dotyczy wzmożonego wysiłku, który jak wiadomo pomaga redukować ilość tkanki tłuszczowej w organizmie. Nie każdy jednak ma na tyle dużo samozaparcia i czasu, by być w stanie wygospodarować około godziny dziennie na różne aktywności fizyczne. Czasami sam spacer do pracy i na zakupy niestety nie jest wystarczający by pobudzić organizm do spalania zgromadzonych pod skórą warstw tłuszczu.
Czy istnieją jednak sposoby na to by poprawić swój wygląd fizyczny nie katując się godzinami w siłowni czy biegając?

Sporo zależy na pewno od diety. Gdyby odżywiać się wyłącznie zdrowymi potrawami, dbać o odpowiednią częstotliwość posiłków czy w końcu jeść mniej niż wynosi zapotrzebowanie organizmu – udałoby się z czasem zrzucić kilka kilogramów.
Wiąże się to jednak ze sporymi wyrzeczeniami. Nie tak łatwo jest zmienić swoje nawyki, które pielęgnowało się i pogłębiało przez lata. Ciężko jest zrezygnować z kawałka ciasta jedzonego do popołudniowej kawy. Podobnie jest również w przypadku nie tylko słodkich potraw ale także również tych w których dominuje tłuszcz. Czy można sobie wyobrazić wyjście miasto w piątkowy wieczór nie odwiedzając swojej ulubionej pizzerii, gdzie do ciasta wypiekanego w piecu opalonym liściastym drewnem, dodaje się dużo tłustego sera, mięsa i wszystko skrapia się oliwą z oliwek.

Są jednak takie elementy w codziennej diecie, które wydawać by się mogły bardzo mało istotnymi, a które tak naprawdę mocno wpływają na ilość tłuszczu odkładanego w organizmie. Niewątpliwie największe znaczenie w tym zakresie ma to jaki rodzaj płynów dostarczamy w ciągu dnia, a także jaka jest ich ilość. Lekarze i specjaliści od prawidłowego odżywiania, od dawna mówią tym, że aby ludzki organizm funkcjonował prawidłowo, należy dostarczyć do niego średnio 2,5 litra płynów. Czy rodzaj tego co pijemy ma duże znaczenie? Odpowiedź jest twierdząca. Nasz organizm zupełnie inaczej reaguje na przesłodzoną dużą ilością cukru coca-colę czy inny napój gazowany, a sok z owoców. Obydwa rodzaje napoju dostarczają do organizmu cukier, ale to właśnie w sokach znaleźć można również wiele cennych witamin, których słodzone napoje nie posiadają.

Organizm ludzki składa się prawie 90% z wody, więc bezspornym pozostaje fakt, że wspomniana woda jest nam do życia i prawidłowego funkcjonowania wprost niezbędna. Jak pokazują badania, przeciętny człowiek tego życiodajnego płynu wypija zbyt mało. Wpływa ona na każdy organ wewnątrz organizmu. Jest ona również główny składnikiem krwi i innych płynów ustrojowych. Człowiek może przeżyć bez jedzenia kilkanaście dni, natomiast brak uzupełnienia wody w organizmie kończy się śmiercią już po kilku.

Czy w takim razie niedobór płynów w ciągu dnia może skutkować negatywnie na nasza wagę? Jak się okazuje tak. Bardzo ważne w całym procesie trawienia jest to by organizm miał wystarczająco dużo wody. Dzięki niej trawione jedzenie płynni e przechodzi przez układ pokarmowy. Dużo gorzej jest odkładać się resztkom pokarmu podczas podróży przez organizm, gdy ten jest odpowiednio nawodniony.
Czy istnieją w takim razie przesłanki, które pozwoliłyby określić, że istnieje coś takiego jak picie wody a odchudzanie?
Wiedząc już tyle na temat tego jak ważny jest ten płyn w organizmie człowieka z całą pewnością można odpowiedzieć twierdząco. Dobre nawodnienie prócz wspomnianych wcześniej funkcji wpływa również na nasza wagę. Gdy organizm wie, że dostarczamy mu systematycznie płyny – nie potrzebuje magazynować ich w większej ilości w tkankach. To jest właśnie pierwszy powód spadku masy po rozpoczęciu dostarczania systematycznie odpowiedniej ilości wody.

Kolejna rzecz dotyczy również samego trawienia, które działa po prostu lepiej. Pokarm jest szybciej i sprawniej przemieszczany dzięki temu nie są przyswajane tak duże ilości kalorii, które później mogłyby stać się dodatkowymi kilogramami w postaci tłuszczu pod skórą.
Jak się okazuje spore znaczenie ma również temperatura wody, którą pijemy. Im jest ona zimniejsza tym pod względem odchudzania jest lepiej. Nie wpływa to znacząco na proces samego trawienia, czy ilości przyswajanych kalorii, ale pozwala wytworzyć pewien deficyt energetyczny w organizmie. Ciało ludzkie dąży do tego, zgodnie z zasadami termodynamiki, by wszystko co się w nim znajduje miało tą samą temperaturę. Dlatego też pijąc zimną wodę zmuszamy go do zużycia części energii na podgrzanie jej. Zakładając, że zimny płyn pijemy codziennie, można przyjąć, że w ciągu roku ilość energii, którą organizm zużywa na jej podgrzanie to równowartość kilku kilogramów tłuszczu, w który zamieniłaby się niespożytkowana energia.
Bardzo ważne jest również to by pić możliwie jak najbardziej naturalną wodę. Wszelki dodatki, które nadają smak owoców wodzie to niestety nic dobrego dla naszego organizmu. Podobnie sprawa się ma z wodą gazowaną. Tutaj co prawda nie dostarczamy dodatkowych kalorii ale dwutlenek węgla negatywnie wpływa na układ pokarmowy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here