Spirulina a odchudzanie

Ten kto zagłębiał się w temat odchudzania, z pewnością natrafił na spirulinę. Jednak zastanawiające jest to, czy spirulina wykazuje takie właściwości, które to wspomagałyby proces odchudzania. Spirulina a odchudzanie, czy na pewno? A więc, aby odpowiedzieć na to pytanie, powinniśmy przede wszystkim, zapoznać się nieco bardziej z naszą spiruliną. Warto jaka najbardziej poznać jej właściwości, cechy i oczywiście jej zalety.

Zatem zacznijmy od początku. Przede wszystkim, co to w ogóle jest spirulina?
Spirulina należy do alg, jest zielononiebieską algą o kształcie spirali. Spirulinę możemy zakupić w formie ciemnozielonego proszku, lub też spirulina może być w formie sprasowanej w tabletkach. Spirulina zawiera w sobie między innym: białko, beta-karoten, witaminy z grupy B, witaminę E, kwas foliowy, a także nienasycone kwasy tłuszczowe, które to między innymi wspomagają odchudzanie. Również spirulina jest bogatym źródłem sporej ilości minerałów, są to take minerały jak: żelazo, cynk, selen, mangan oraz miedź. Ciekawostką może być natomiast fakt, iż tylko w spirulinie znajdziemy barwnik nazywany fitocyjaniną. Barwnik ten w towarzystwie chlorofilu wykazuje działanie zarówno przeciwzapalnie jak i oczyszczające.

Jakie właściwości wykazuje spirulina? Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych zalet prozdrowotnych oraz leczniczych spiruliny:
– odkwasza organizm, przywracając równowagę kwasowo-zasadową naszego organizmu,
– zawiera dużo żelaza, dzięki czemu wpływa w odpowiedni sposób na produkcje hemoglobiny, która z kolei jest wręcz niezbędna do prawidłowego transportu tlenu w naszym organizmie,
– ma działanie odtruwające nasz organizm głównie z metali ciężkich oraz wszelkich innych toksyn, w tym promieniotwórczych,
– wspomaga układ immunologiczny, zawiera takie pigmenty jak zielony chlorofil i niebieska fikocyjanina, dzięki czemu spirulina działa antyoksydacyjnie i może uchronić nas przed rakiem,
– spowalnia procesy starzenia się organizmu,
– obniża poziom złego cholesterolu,
– dzięki właściwościom krwiotwórczym, działa stymulująco na szpik kostny,
– zawiera w sobie bardzo duże ilości wysokowartościowego białka ( przez co nazywana jest częstokroć „zielonym mięsem”),
– obniża poziom cukru we krwii,poprawia jakoś życia diabetyków,
– wspomaga układ trawienny,
– zapobiega nadciśnieniu i chorobom serca,
– wpływa na poprawę pamięci, a także zapobiega anemii, dzięki dużej zawartości witaminy B12,
– w pozytywny sposób wpływa na regeneracje wątroby,
– przyczynia się do odbudowy systemu nerwowego, chroni komórki mózgowe,
– zawiera biotynę, dzięki czemu wywiera znaczący wpływ na poprawę włosów, skóry i paznokci,
– działanie antyalegriczne,
– wspomaga kontrolę masy ciała, bowiem zawarta w niej fenyloalanina odpowiedzialna jest za kontrolę apetytu, aktywuje metabolizm organizmu,
– pozytywnie wpływa na problemy nerkowe, pomaga w likwidacji kamienia w organizmie,
– oczyszcza jelita i odbudowuje mikroflorę układu pokarmowego,
– odflegmia organizm, a więc wspomaga walkę z katarem, kaszlem, czy też zapaleniem zatok,
– zawiera sporą ilość wapnia (dużo więcej niż mleko),
– jest bogatym źródłem beta-karotenu,
– wspomaga układ odpornościowy,
– zapobiega pojawianiu się infekcji bakteryjnych, wykazuje właściwości przeciwwirusowe,
– ze względu na swój bogaty skład, spirulina może niwelować wszelkie niedobory substancji w codziennej diecie.

A więc jak widzimy spirulina jest jak najbardziej bardzo cennym składnikiem, posiadającym sporą ilość właściwości wpływających na zdrowie organizmu człowieka. Obecnie i nie bez powodu, coraz częściej jest określana mianem „super food”. Polecana jest wszystkim jako suplement codziennej diety. Jednak są wyjątki, bowiem spirulina nie jest zalecana u dzieci, u kobiet w ciąży i karmiących piersią.

Osoby, którym zależy głównie na odchudzających właściwościach spiruliny, możemy powiedzieć, że oczywiście polecamy jak najbardziej suplementacje spiruliny, ale warto mieć na uwadze to, iż żaden specyfik nie zdziała cudów. Spirulina owszem wykazuje działanie wspomagające metabolizm, hamujące apetyt, jednak będzie to tylko pomoc w odchudzaniu i nie zastąpi to prawidłowej diety i aktywności fizycznej.

Jak spożywać spirulinę, jakie są zalecane dawki?

Spirulinę, traktujemy tak jak każdy suplement diety, należy go oczywiście przyjmować zgodnie z zaleceniami. zazwyczaj zalecaną dawką sześć do ośmiu tabletek dziennie. Również można spirulinę spożywać w formie proszku, jako dodatek do jogurtu, musli itp., czy też po prostu jako proszek rozpuszczony w wodzie. Warto pamiętać o tym, aby rozpoczynając suplementacje spiruliny os mniejszych dawek, a dopiero po pewnym okresie, powoli, stopniowo, można zwiększać jej dawkę.

Ciekawostką jest również to, iż spirulinę możemy także stosować zewnętrznie i także świetnie sobie radzi.Możemy spirulinę stosować w postaci maseczki na twarz. Jest ona bardzo łatwa w przyrządzeniu w warunkach domowych, bowiem wystarczy tylko czysty proszek spiruliny zmieszać z niewielką ilością wody i nałożyć na twarz, tak na około 15 minut. Taka maska, przede wszystkim dzięki dużej zawartości składników mineralnych, świetnie oczyści i odżywi nasza cerę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *