Jak zacząć walkę z otyłością?

Przetworzona żywność, nadmiar cukru w diecie, tłuszcze trans, jedzenie w biegu – wszystko to sprawia, że w naszym kraju jest coraz więcej osób cierpiących z powodu otyłości. Problem ten jest nie tylko problemem estetycznym, ale prowadzi też do licznych zaburzeń w funkcjonowaniu organizmu. Otyłość może być przyczyną cukrzycy, żylaków czy chorób serca. Dlatego niezwykle ważne jest, aby ją skutecznie zwalczać.
Osoby otyłe na początku przygody z odchudzaniem popełniają masę błędów. Wśród nich są drakońskie diety cud i szkodliwa dieta Ducana. W aptekach niezwykle dużą popularnością cieszą się reklamowane w telewizji środki na odchudzanie. Niestety – nadal duże grono osób wierzy, że schudnie od stosowania chemicznych środków farmaceutycznych.
Dobre odchudzanie to takie, które uwzględnia w swoich założeniach zdrową dietę i ruch. Oczywiście można stosować wspomagacze, jednak starajmy się, żeby były naturalne. Wśród naturalnych substancji wspomagających proces odchudzania znaleźć można zieloną herbatę, papryczkę chili, cynamon, otręby i ocet jabłkowy Na odchudzanie nie ma jednej receptury. Ilość ruchu i kaloryczność diety powinny być dobierane do konkretnego przypadku.
Jeśli zabierasz się za odchudzanie po raz pierwszy, a ważysz około 100kg pod żadnym pozorem nie stosuj diet niskokalorycznych. 1000-1600 kcal dla osoby ważącej 100kg to zwiastun szybkiej porażki. Tak drastyczne obcięcie kalorii sprawi, że będziesz nieustannie osłabiony i głodny, wobec czego szybko zaprzestaniesz stosowania diety. Nawet jeśli uda Ci się wytrwać na tak drastycznej diecie możesz być pewien, że efekty nie będą zadowalające. Organizm, który nagle dostaje znacznie mniejszą ilość kalorii stara się jak najbardziej zmagazynować zapasy, przez co drastycznie zwalnia przemiana materii. Na drastycznej diecie szybko chudniesz, Twoja skóra jednak nie nadąża za utratą kilogramów, robi się wiotka i nieestetyczna, a po zakończonej diecie dopada Cię efekt jo-jo będący efektem zwolnionej przemiany materii.
Jak zatem odchudzić się z głową? Po pierwsze należy wyrzucić z lodówki i kuchennych szafek wszystkie zakazane produkty: białą mąkę, dania instant, cukier, słodycze, gotowe sosy, margaryny i słone przekąski. Ryzyko przerwania diety maleje w momencie, kiedy w domu nie będziesz posiadać kusicieli. W następnym etapie należy zaopatrzyć się w zdrowe produkty spożywcze – warzywa i owoce, orzechy, nasiona, kasze, razową mąkę i makarony, chudy drób, twaróg, płatki owsiane i ekologiczne jaja. Warto też zakupić ocet jabłkowy na odchudzanie, gdyż udowodniono, że w połączeniu ze zdrową dietą znacznie przyspiesza proces oczyszczania organizmu z toksyn i usuwania złogów tłuszczu z organizmu.
Na początku diety staraj się komponować dania z wyżej wymienionych zdrowych składników i nie licz kalorii. Po kilku dniach z pewnością zauważysz, że waga zaczyna spadać. Proces zdrowego odżywiania bez liczenia kalorii należy kontynuować do momentu, w którym wskazówka wagi się zatrzyma. Po tym czasie musisz zadecydować, czy nadal potrzebujesz gubić wagę. Jeśli uzyskany wynik Cię satysfakcjonuje zalecamy zachowanie zdrowych nawyków żywieniowych. Jeśli jednak chcesz zrzucić jeszcze kilka kilogramów musisz zacząć obcinać ilość przyjmowanych kalorii. Na początek spróbuj zmniejszyć ilość kalorii w diecie o 10-15%. Po 2-3 tygodniach ocenisz efekty. Jeśli waga znów się zatrzyma może być konieczne wprowadzenie większego deficytu kalorycznego.
Pamiętaj, że odchudzanie to proces ciężki, skomplikowany i długotrwały. Stosując otręby, pijąc zieloną herbatę i dużą ilość wody możesz usprawnić proces gubienia wagi. Mistrzem w odchudzaniu jest jednak wspomniany wyżej ocet jabłkowy. Produkt ten obniża poziom glukozy we krwi, dzięki czemu napady wilczego głodu będą coraz rzadsze. Ocet z jabłek pobudza krążenie, oczyszcza wątrobę i jelita, a tym samym wspomaga proces detoksykacji. W czasie odchudzania z ludzkich tkanek uwalniane są zbierane latami toksyny, a ocet pomaga je neutralizować. Ocet z jabłek to także skarbnica witamin, mikroelementów, aminokwasów i pektyn. Produkt ten wypity przed posiłkiem stymuluje procesy trawienne i zapobiega niestrawności. Wiele osób stosuje go także jako naturalny środek na zgagę, jest tylko jedno „ale”…. Ocet jabłkowy może spełniać te właściwości tylko wtedy, gdy jest naturalny.
Ocet jabłkowy możesz kupić w sklepie, jednak zwróć uwagę na etykietę. W składzie produktu powinien znaleźć się sam ocet jabłkowy – bez żadnych dodatków i konserwantów. Ocet jabłkowy sam w sobie jest naturalnym konserwantem, dlatego do dobrego produktu producent nie doda żadnego dodatkowego składnika. Ocet jabłkowy powinien być robiony z jabłek pochodzących z kontrolowanych upraw, dlatego kupuj produkt z oznaczeniem „bio”. Ocet jabłkowy możesz też zrobić sam. Do tego celu możesz użyć nawet samych obierek po jabłkach. Jabłka muszą pochodzić ze sprawdzonego źródła. Przepis na ocet jabłkowy łatwo znaleźć w internecie, a do jego wykonania wystarczą jabłka, cukier, woda, słoik i odrobiona wolnego czasu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *