Zdrowe i naturalne napoje na odchudzanie

Jeżeli do tej pory odchudzanie kojarzyło ci się z czymś bardzo nieprzyjemnym, niewygodnym i męczącym, najprawdopodobniej źle do tego wszystkiego podchodziłaś. Być może starałaś się w ekspresowym tempie zgubić większość nadprogramowych kilogramów. Chciałaś odpowiednio przygotować się do ważnego dla ciebie spotkania, imprezy lub uroczystości weselnej, dlatego przechodziłaś na głodówki lub rygorystyczne diety, sięgałaś po dodatkowe leki na odchudzanie i ćwiczyłaś ponad swoje siły – często codziennie, byleby tylko spalić zjedzonego w przypływie chwili pączka lub czekoladowego batona. Nie tędy droga. Odchudzanie jest długim procesem, zwłaszcza jeśli chcesz się pozbyć nie dwóch czy trzech, a kilkunastu bądź kilkudziesięciu kilogramów. Musisz to sobie wszystko dokładnie zaplanować i pamiętać o tym, że nawet gdyby udało ci się pozbyć nadwagi w ciągu miesiąca, twoje kilogramy wróciłyby równie szybko, doprowadzając cię do efektu jojo. Lepiej chudnąć wolniej, ale trwale. A jeśli sam ten proces odchudzania jest dla ciebie po prostu nieprzyjemny, zawsze możesz go sobie jakoś ułatwić, korzystając z praktycznych trików i wskazówek zalecanych przez dietetyków i sportowców. Dzięki nim sama się przekonasz, że dieta nie musi być wcale męczarnią. Stanie się ona częścią twojego normalnego życia i jego nieodłącznym elementem.

Mądra dieta powinna być dostosowana do twojego indywidualnego trybu życia. Na samym początku ustal zatem, ile posiłków i w jakich godzinach będziesz spożywać każdego dnia. Koniecznie zanotuj to sobie na kartce i trzymaj się swojego planu. Wbrew pozorom nie musisz wcale zjadać zalecanych przez dietetyków pięciu posiłków dziennie. Ilość pokarmów nie ma większego wpływu na efektywność twojego odchudzania czy nawet tempo przemiany materii. Tak naprawdę jedząc co kilka godzin, zmuszasz swój układ metaboliczny do bardzo ciężkiej pracy – bez przerwy musi się on zajmować trawieniem kolejnych składników, nie mając w ogóle czasu na przerwę. Przeciążasz go i w taki sposób możesz nawet spowodować zwolnienie jego tempa. Jeśli więc uważasz, że trzy posiłki byłyby dla ciebie lepszym wyborem, tak właśnie rozplanuj swoją dietę. Jedząc rzadziej, możesz też zwiększyć objętość swoich posiłków, co jest zdecydowanie korzystnym rozwiązaniem w przypadku diet niskokalorycznych. Możesz spokojnie się najadać, a gdy nie odczuwasz głodu, jesteś szczęśliwa i masz więcej energii do życia.

Uważaj też na samych zakupach. Nigdy nie chodź do sklepów spożywczych głodna, bo wtedy będziesz bardziej podatna na skorzystanie z artykułów wysokokalorycznych, szybko zapewniających ci nową energię. Pod wpływem chwili możesz sięgnąć po zakazane słodycze lub gotowe przetworzone potrawy, nie zastanawiając się nawet nad tym, czy są one dla ciebie dobre. Zamiast kupować drogie i kiepsko działające leki na odchudzanie, zacznij inwestować w porządną żywność. Na zakupy najlepiej udaj się po obfitym posiłku, gdy twój żołądek będzie pełny, a apetyt w stu procentach zaspokojony. Wcześniej przygotuj też sobie dokładną listę zakupów. Ustal, co będziesz jadła w przeciągu następnych kilku dni i zanotuj na kartce wszystkie produkty, które umożliwią ci przygotowanie konkretnych potraw. Zrób to dokładnie i szczegółowo. Pójdź do sklepu spożywczego ze swoją listą i unikaj wszelkich pokus. Nie daj się też zwieść napisom typu „fitness”, „dietetyczny” czy „odchudzony”. Zazwyczaj określane tak produkty nie zawierają po prostu tłuszczu, a wbrew pozorom na diecie może być on twoim doskonałym sprzymierzeńcem. Pamiętaj, że nie tyjesz od tłuszczu. Przybierasz na wadze wtedy, gdy dostarczasz swojemu organizmowi zbyt dużą ilość kalorii – nawet jeśli pochodzą one wyłącznie ze zdrowych i naturalnych pokarmów.

Pamiętaj też, aby urozmaicać swoją dietę. Nie wytrzymasz zbyt długo na samym kurczaku, ryżu i brokułach. Mimo iż taki posiłek uznawany jest za idealny dla osób próbujących się odchudzać, to nawet jeśli teraz za nim przepadasz, już po kilku dniach na sam jego widok zaczniesz mieć odruchy wymiotne. Dbaj o swoją psychikę. Ciesz się jedzeniem i baw się gotowaniem. Odkrywaj nowe ciekawe przepisy na wartościowe i niskokaloryczne dania, szukając ich wirtualnej przestrzeni bądź kolorowych czasopismach. Kombinuj i sama zmieniaj swoje dania. Od czasu do czasu możesz dodać do nich bardziej nietypowe przyprawy lub posypać je świeżymi ziołami czy przygotować do nich zupełnie inny sos niż zwykle. Jeżeli jednak czujesz, że twoja waga spada zbyt wolno i przez to tracisz swoją motywację do kontynuowania odchudzania, możesz sięgnąć po dodatkowe leki na odchudzanie. Poszukaj ich w aptekach i sklepach z suplementami diety. Wcześniej sprawdź tylko ich skład i dowiedz się, czy będą one bezpieczne dla twojego organizmu. Korzystaj z nich zgodnie z zaleceniami samego producenta. Nie myśl jednak, że takie środki zastąpią ci w pełni zdrową dietę oraz ćwiczenia. Traktuj je wyłącznie jako dodatek, który ma ci pomóc chudnąć szybciej i efektywniej. Najważniejsza jest bowiem sama dieta – to właśnie od niej przytyłaś i tylko dzięki niej możesz to wszystko zmienić.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here