Nordic walking

Zrzucenie zbędnej wagi jest jednym z głównych celów wielu osób. Jeżeli ty też ostatnio postanowiłaś, że wreszcie zajmiesz się swoją sylwetką i coś z nią zrobisz, aby lepiej wyglądać i w końcu móc na siebie spokojnie patrzeć w lustrze, najprawdopodobniej zaczęłaś już szukać sposobów na to, jak szybko osiągnąć wymarzone rezultaty. Natknęłaś się na tysiące zróżnicowanych diet, które w teorii mają ci pozwolić na utratę nawet kilku kilogramów w przeciągu tygodnia czy miesiąca. Pamiętaj jednak, że stosując rygorystyczny system żywienia lub przechodząc na jakiekolwiek głodówki (nawet te kilkudniowe), jedynie wymęczasz swój organizm i zaburzasz swoje zdrowie. Skup się zatem na tym, by jeść zdrowo i wartościowo. Zmniejsz objętość swoich posiłków, a jeśli zupełnie nie potrafisz tego kontrolować, zacznij liczyć kalorie i ustal dokładnie, ile powinnaś ich spożywać, aby sumiennie i efektywnie gubić swoje kolejne kilogramy. Samą dietą możesz już osiągnąć naprawdę zachwycające efekty – wbrew pozorom nawet ćwiczenia na odchudzanie nie są ci tutaj niezbędnie potrzebne. Jeżeli jednak po zakończeniu diety nie chcesz zmagać się z kolejnym problemem, czyli z obwisłym i mało jędrnym ciałem, powinnaś mimo wszystko włączyć do swojej codzienności pewną porcję aktywności fizycznej. Zacznij się ruszać i zobacz, jak wysiłek fizyczny może cudownie zmienić twoje ciało. Sport przy okazji zapewni ci też wiele innych korzyści – chociażby tych typowo zdrowotnych.

Znajdź aktywność, która będzie sprawiać ci przyjemność
Na myśl o przebiegnięciu paru kilometrów masz ochotę położyć się do łóżka, przykryć grubą kołdrą, włączyć ulubiony film i sięgnąć po paczkę chipsów? Nienawidzisz aż tak się męczyć, ale jako że wszyscy uznają jogging za najlepszy sposób na spalanie zbędnej tkanki tłuszczowej, próbujesz bezustannie się do niego zmuszać? W taki sposób nigdy niczego nie osiągniesz. Jeżeli jesteś osobą mocno zdeterminowaną, która jest w stanie zrobić dosłownie wszystko dla swojej lepszej sylwetki, początkowo być może będziesz tkwić w swoim nowym postanowieniu i zaczniesz biegać trzy razy w tygodniu. Już po jednym miesiącu odpuścisz sobie jednak jeden trening, a potem zaczniesz rezygnować z kolejnych. Nie będziesz chciała więcej zmuszać się do swojej aktywności, dlatego uznasz, że nawet bez ćwiczeń fizycznych zdołasz zadbać o swoją sylwetkę. Gdybyś jednak od samego początku uprawiała taką dyscyplinę sportową, która sprawiałaby ci dużą przyjemność, nie musiałabyś codziennie walczyć ze swoim lenistwem i ogarniającą cię niechęcią. Nie mogłabyś się doczekać każdego kolejnego dnia treningowego. Bez trudu przeznaczałabyś na ćwiczenia nawet kilka godzin, zawsze znajdując czas na to, by się nimi zająć.

Które dyscypliny sportowe umożliwiają spalenie największej ilości kalorii?
Pamiętaj też, że jeśli chcesz wykonywać ćwiczenia na odchudzanie, musisz wybrać dla siebie odpowiednią formę aktywności. Najlepiej sprawdzą się tej roli treningi aerobowe – wykonywane przy umiarkowanym tętnie. Świetnym ich przykładem jest właśnie bieganie. Jeśli jednak za nim nie przepadasz, spokojnie możesz jeździć na rowerze, korzystać z orbitreków lub pracować na sprzęcie nazywanym wioślarzem. Jedną z najprzyjemniejszych i najprostszych form aktywności aerobowej są natomiast zwykłe spacery. Nie musisz wcale całkowicie się przemęczać, jeśli chcesz gubić zbędne kilogramy. Jeśli nigdy wcześniej nie byłaś typowym „sportowcem” lub twoje problemy z wagą są na tyle duże, że nie jesteś w stanie przebiec nawet jednego kilometra, zacznij od zwykłych marszów. Pamiętaj tylko, by robić to wszystko regularnie. Jeżeli tylko raz w ciągu całego tygodnia będziesz ćwiczyć, to nawet kilkugodzinny trening nic ci nie da. Staraj się trenować przynajmniej trzy razy w tygodniu. Przeznacz na taką aktywność chociażby jedną godzinę, w trakcie której zdołasz spalić dwa duże pączki.

Treningi interwałowe
Jeśli chcesz jednak poznać najbardziej skuteczne i efektywne ćwiczenia na odchudzanie, zainteresuj się treningami interwałowymi. Wykonuje się je przy zmiennym tętnie. Najlepiej można to zaprezentować na zwykłym bieganiu. Gdybyś chciała wykonać trening interwałowy podczas codziennego joggingu, musiałabyś postępować w taki sposób: przez pierwszą minutę biec jak najszybciej, następną minutę przeznaczyć na szybszy marsz i powtórzyć cały obieg przynajmniej pięć razy. Trening interwałowy ma tą wyjątkową zaletę, że możesz go wykonać w przeciągu zaledwie piętnastu minut. Jest on tak wymęczający dla organizmu, że wręcz nie powinnaś przedłużać go do godziny czy nawet pół godziny – twoje ciało na pewno ci na to nie pozwoli, gdyż sprint błyskawicznie wyciągnie z ciebie całą energię. Oczywiście taki trening spokojnie możesz też wykonywać na rowerku stacjonarnym, zwykłym rowerze, wioślarzu bądź orbitreku. Naprzemiennie pracuj po prostu przy wysokim i umiarkowanym tętnie. W ten sposób rozbudzasz całe swoje ciało, jednocześnie przyspieszając tempo przemiany materii. Spalasz mnóstwo kalorii i to nie tylko podczas samego treningu, ale także i po nim. Są to jedne z najbardziej efektywnych ćwiczeń.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here