Bieganie a odchudzanie

Wiele z nas w drodze do idealnej sylwetki stosowało już wiele metod. Zbędne kilogramy ciążą nam jeszcze bardziej, kiedy przeglądamy się w lustrze. Jedni z nas stosują różnego rodzaju diety, inni chodzą na siłownie lub stosują tabletki na odchudzanie. Jednym z częstszych wyborów jest bieganie. W przeciwieństwie do zajęć czy wcześniej wspomnianej siłowni, tutaj nie trzeba za nic płacić. Potrzebny jest tylko nasz czas. Możemy umilać sobie wysiłek motywującą muzyką czy też pięknymi widokami, jeśli mamy gdzie biegać w plenerze.
Bieganie a odchudzanie. Najlepszą zaletą tego sportu jest praca nawet kilkuset mięśni. Na samym wstępie należy zaznaczyć, że aby prawidłowo śledzić efekty naszego treningu, powinniśmy mierzyć się centymetrem, a nie ważyć. To prawda, że tkanka tłuszczowa jest spalana, jednak w tym samym momencie, nasze mięśnie zyskują na wadze. Możemy schudnąć niewiele, a wyglądać zdecydowanie lepiej niż przedtem.
Jak w wielu przypadkach, przy bieganiu również bardzo istotna jest systematyczność. Najlepiej biegać minimum trzy razy w tygodniu. Nasza tkanka tłuszczowa, ta której chcemy się pozbyć, najlepiej spalana jest po około 30 minutach. Dla początkujących biegaczy ten czas może być wyzwaniem. Nie należy się jednak przemęczać. Jeśli zbyt gwałtownie zaczniemy nasze treningi, możemy nabawić się kontuzji, a to spowolniłoby proces zrzucania zbędnego ciężaru.
O jakiej porze najlepiej biegać? Ta kwestia jest uzależniona od naszego dnia oraz preferencji. Niemniej jednak rano nasz metabolizm pracuje szybciej. Wieczorami wszelkie procesy w naszym organizmie są spowolnione, a co za tym idzie jesteśmy zmęczeni. Są tu również wyjątki od reguły, więc jeśli wolisz biegać w świetle księżyca, droga wolna.
O czym należy pamiętać?
Przede wszystkim nie należy biegać na czczo. Nawet najbardziej zdeterminowane osoby powinny mieć energię przed treningiem, a co za tym idzie zjeść odpowiedni posiłek. Bieganie z pustym żołądkiem może spowodować nawet omdlenia. Najlepiej zjeść posiłek złożony z węglowodanów dwie godziny przed wysiłkiem. Zyskamy wówczas energię bez zbędnego uczucia ciężkości. Jaki posiłek będzie do tego najlepszy? Przykładem może być prosta owsianka. Jeśli jednak goni nas czas z pomocą przychodzą do nas owoce, takie jak banan czy morele. W tych przypadkach nie musimy czekać aż dwóch godzin.
Jak powinniśmy biegać?
Jeśli zaczynamy przygodę z bieganiem, najlepszym rozwiązaniem są długie treningi tlenowe poprzedzone krótkim rozgrzaniem ciała. Jest to świetny sposób na spalanie tkanki tłuszczowej, a przy tym świetne przyzwyczajenie naszego ciała do treningów. Biegając spokojnym tempem jako nowicjusze, unikamy kontuzji i przeciążeń, a przy tym ćwiczymy naszą kondycję.
Co z posiłkami po treningu?
Jeśli biegamy rano, warto pamiętać o dwóch posiłkach. Pierwszym, który można nazwać przekąską, powinny być węglowodany. Podobnie jak w przypadku jedzenia przed treningiem, dobrym wyborem są owoce, około 40 gram. Banan, kiwi czy jogurt owocowy. Drugi z kolei powinien być pełnowartościowy. Nie należy jednak zapominać o wystrzeganiu się tłustych i ciężkich potraw, które mijają się z celem zrzucenia zbędnych kilogramów. Wieczorami natomiast, po pierwszym, węglowodanowym posiłku, możemy zaserwować sobie kolację białkowo-tłuszczową, czyli na przykład ryby lub jajka.
Istotną kwestią w naszych treningach jest dobór odpowiedniego obuwia. Nasza noga nie może się męczyć. Niewiele początkujących zdaje sobie sprawę z tego, że złe buty mogą wywoływać nawet bóle pleców. Warto przed zakupem poprosić o radę kogoś z doświadczeniem lub podczas zakupów wypytać sprzedawcę. W chłodne dni trzeba także pamiętać o odpowiednim ubiorze. Ubrania termoaktywne są stworzone dla sportowców. Zachowują optymalną temperaturę ciała oraz odprowadzają pot na zewnątrz chroniąc tym samym przed wilgocią.
Jak już zostało wcześniej wspomniane, systematyczność jest kluczem do efektów. Największą motywacją dla nas samych powinien być nasz wygląd. Bieganie powinno iść w parze z odpowiednim odżywianiem. Odpowiednia dieta wspomaga nasz organizm w treningach nie tylko pod względem odchudzania, ale także zdrowia.
Jeśli mamy problemy z motywacją pomimo wyobrażeń o idealnej sylwetce, warto znaleźć towarzysza do biegania. Biegając we dwoje musicie dorównywać sobie tempa, a więc jesteście bardziej zaangażowani. Ponadto, jeśli najdzie Was dzień zwątpienia, Wasz kompan od biegania pomoże w motywacji.
Należy pamiętać, że aby uzyskać wyczekiwany efekt, potrzebna jest cierpliwość. Jest to długotrwały proces, ale przy wystarczającej systematyczności i zaangażowaniu, możemy osiągnąć wyznaczony cel. Obserwując zmiany w naszym ciele trzeba patrzeć w lustro i na centymetr, a nie na wagę. Po pewnym czasie skrupulatnych treningów staną się dla nas czymś naturalnym. Nasze trasy zaczną się wydłużać. Nie obejrzymy się kiedy, a bieganie zacznie nam sprawiać przyjemność. Zwłaszcza przy dobrej muzyce w uszach lub dobrym towarzystwie obok. Nie obejrzysz się kiedy, a wymarzona sylwetka będzie na Tobie leżała jak ulał.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *