Analiza diet odchudzających

Trudno jest zmienić nagle cały swój dotychczasowy tryb żywienia. Chcesz schudnąć i początkowo masz sporą motywację do działania. W ciągu krótkiej chwili postanawiasz, że od teraz nie będziesz jeść żadnych kalorycznych produktów. Rezygnujesz ze swoich ulubionych słodyczy, przestajesz akceptować zaproszenia od znajomych wyciągających cię do barów fast-food i restauracji, a nawet postanawiasz zostać abstynentem, wiedzą dobrze o tym, że po lampce wina apetyt potrafi być naprawdę ogromny. Przez pierwszych kilka dni przyzwyczajasz się do swojego nowego trybu żywienia. W sklepach wybierasz jedynie zdrowe i niskokaloryczne produkty, które zapijasz wodą, zieloną herbatą lub ziołowymi naparami. Początkowo wierzysz głęboko w efektywność swojego nowego stylu życia, ale z czasem twoja motywacja zaczyna spadać, a ty pozwalasz sobie na jedzenie niezdrowych produktów. Najpierw sięgasz jedynie po jednego batonika dziennie. Później, gdy twój apetyt zostaje rozbudzony, rzucasz się już dosłownie na wszystko to, czego odmawiałeś sobie przez ostatnich parę dni. Odchudzanie jest trudnym procesem, dlatego też gdy nie potrafisz samodzielnie właściwie nim pokierować, próbujesz znaleźć dla siebie dokładnie ułożoną dietę. Wiesz, że bez konkretnego planu nie uda ci się osiągnąć swoich celów. Sprawdzasz zatem, jak odchudzanie a dieta mogą się ze sobą łączyć. Wynajdujesz w sieci różnorodne dietetyczne jadłospisy i postanawiasz zastosować ten, który ma ci zagwarantować najszybszą utratę zbędnych kilogramów. Diet masz do wyboru całe mnóstwo, ale czy rzeczywiście przejście na nie będzie dla ciebie dobrym rozwiązaniem?

Jeszcze kilka lat temu największym zainteresowaniem cieszyła się dieta Dukana. To typowa dieta białkowa, podzielona na kilka etapów. Przechodzące na nią osoby muszą trzymać się jej restrykcyjnych zasad – spożywać produkty bogate w proteiny, jedynie od czasu do czasu uzupełniając swoje posiłki warzywami bądź owocami. Na tej diecie produkty węglowodanowe są absolutnie zakazane. Musisz więc zrezygnować nie tylko z jedzenia samych słodyczy, ale też produktów pełnoziarnistych. Przez cały czas trwania tej diety dostarczasz do swojego organizmu ogromne ilości białka – ma to zarówno swoje zalety, jak i wady. Ten składnik odżywczy rzeczywiście wspomaga odchudzanie. Nie jest w pełni wchłanialny przez organizm, dlatego też pewne jego ilości są automatycznie usuwane przez układ trawienny. Traktuje je on jak zbędne produkty przemiany materii, dzięki czemu wchłaniasz wyłącznie 70% kalorii pochodzących z samego białka. Ten składnik może ci również pomóc w budowaniu masy mięśniowej, a im więcej jej masz, tym szybciej chudniesz. Niestety, gdy dostarczasz sobie zbyt wiele białka, twoje nerki zaczynają szwankować. Łatwo można nabawić się wtedy poważnych problemów zdrowotnych,czyli m.in. kamieni w nerkach, które są jednym z najbardziej dokuczliwych i bolesnych schorzeń.

Odchudzanie a dieta – jeśli dalej zastanawiasz się nad tym, jaki jadłospis byłby dla ciebie odpowiedni, ale nie chcesz stosować diety Dukana z obawy o swoje własne zdrowie, być może zainteresujesz się dietą tysiąca kalorii. Była ona bardzo popularna jeszcze kilka lat temu. Przechodziły na nią przede wszystkim kobiety, które ograniczały wartość swoich potraw do absolutnego minimum, błyskawicznie dostrzegając u siebie nagłą utratę wagi. Na takiej diecie na pewno możesz schudnąć. Jeżeli każdego dnia będziesz przyswajać jedynie tysiąc kalorii, w przeciągu tygodnia zrzucisz nawet kilka kilogramów. Skutki uboczne tej metody są jednak gigantyczne. Nie da się bowiem ustalić jednej odpowiedniej kaloryczności odchudzającej diety, która sprawdziłaby się u każdego człowieka. Wszystko zależy tutaj bowiem od twojego wzrostu, aktualnej masy ciała czy nawet poziomu aktywności fizycznej. Jeśli jesteś dorosłym mężczyzną i ważysz ponad sto kilogramów, na takiej diecie na pewno długo nie wytrzymasz, gdyż twoje dzienne zapotrzebowanie jest znacznie większe. Jedząc tak mało, zaburzasz pracę swojego układu metabolicznego. Twój organizm zaczyna przygotowywać się na cięższe czasy, magazynując wszystkie kalorie w tkance tłuszczowej. Czasem na tak niskokalorycznej diecie możesz nawet przytyć. Twój organizm po prostu się buntuje i musi tworzyć zapasy „na później”, aby ochronić siebie i twoje zdrowie.

Tak naprawdę istnieje tylko jedna dobra i efektywna metoda odchudzająca. Skoro twoim największym marzeniem jest zrzucenie wszystkich nadprogramowych kilogramów i uzyskanie lepszej sylwetki, powinieneś zawziąć się w sobie i przeorganizować cały swój dotychczasowy system żywienia. Pomyśl, od czego możesz teraz tyć. Być może wynika to z twojej ogromnej miłości do słodyczy, które potrafisz jeść dosłownie bez przerwy, nie mając nawet pojęcia o tym, że w małym czekoladowym batoniku może kryć się i czterysta kalorii. Spróbuj sam oceniać rzeczywiste wartości odżywcze różnych produktów i wybierać takie, które są dobre i dla twojego zdrowia, i dla twojej sylwetki. Wartościowa dieta to jedyna rzecz, której potrzebujesz do schudnięcia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *